RSS

Valoarea vieţii

13 Feb
RAILTRACK 4A„În urmă cu câţiva ani am fost invitat într-o emisiune la radio despre avort. Oponentul meu era un rabin care susţinea dreptul la libera opţiune. El a explicat că respingea vechea idee despre valoarea vieţii. A anunţat calm că acum considera “calitatea vieţii” ca fiind un ideal mai înalt. Am fost şocat. Mi-era greu şi să-l mai privesc în faţă. Îmi era greu să cred ceea ce auzeam. L-am întrebat dacă- şi dă seama că tocmai a rostit acelea şi cuvinte folosite de judecătorii Nazişti pentru a justifica sterilizarea forţată a celor retardaţi şi uciderea evreilor şi ţiganilor. Evident că el s-a înfuriat, şi dezbaterea şi-a pierdut orice speranţă de a mai fi utilă. Mai târziu, afară în parcare, rabinul ţipa la mine, “Îndrăzneşti să mă numeşti pe mine Nazist?” L-am asigurat că nu, dar am continuat să-i spun că lumea s-a întors cu susul în jos dacă rabinii au ajuns să gândească ca Naziştii.
––––––––––––––––––––––––-
Ceva este teribil de greşit cu acest fel de a gândi. Idealul nostru nu poate fi calitatea vieţii. Aceasta ar pune confortul, uşurătatea, frumuseţea, inteligenţa, bogăţia, puterea şi comoditatea înaintea decenţei, bunătăţii, amabilităţii, şi valorii intrinseci oricărei vieţi create de Dumnezeu. Calitatea vieţii nu poate fi mai importantă decât valoarea vieţii. Cine defineşte calitatea vieţii dacă aceasta e cea mai importantă? Poate că toate mamele care au copii cu deficienţe mentale ar primi autorizaţia de a scăpa de toţi copiii care scad standardul calităţii vieţii acelei familii. Dacă putem angaja doctori care să întrerupă viaţa copiilor nenăscuţi, poate că următorul pas ar fi apariţia clinicilor unde să ucidem în mod legal pe cei bătrâni sau deranjanţi.
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Când o societate acceptă comoditatea şi calitatea vieţii ca fiind mai de valoare ca viaţa însăşi, singurii oameni cu adevărat valoroşi în acea societate ar fi cei care satisfac gusturile culturii sau îi împlinesc nevoile.”
–––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––––
Mark Rutland–Caracterul contează
 
Scrie un comentariu

Scris de pe 13 Februarie 2015 în Caracter

 

Etichete: , , , , , ,

Lasă un răspuns

 
